Veelgestelde vragen

Hoe wordt de naam VetFamily gebruikt?

De naam ‘VetFamily’ wordt niet gebruikt richting klinieken of diereigenaren. Het is voor derden niet zichtbaar wanneer een kliniek deel uitmaakt van VetFamily.

Wie kan lid worden?

Alle zelfstandige, onafhankelijke dierenklinieken zijn welkom bij VetFamily. Ons doel is om klinieken te helpen hun organisatie te verbeteren en het nog aantrekkelijker en leuker te maken om ondernemer te zijn.

Ben ik als VetFamily lid verplicht om via de VetFamily afspraken in te kopen?

Nee, als lid bepaalt u zelf van welke overeenkomsten u gebruik wilt maken. Ons doel is om u het beste aanbod te geven van de beste leveranciers. Wij evalueren ons portfolio voortdurend en werken nauw samen met de door ons geselecteerde partners om de best mogelijke kwaliteit van dienstverlening te waarborgen.

Hoeveel kan ik besparen als lid van VetFamily?

Als u gebruik maakt van al het voordeel in onze overeenkomsten, bespaart u aanzienlijk op de kosten, maar u bespaart ook tijd en krijgt toegang tot andere voordelen. Wij komen graag langs om een vrijblijvende kostenbesparingsanalyse te doen.

Wat kost het lidmaatschap van VetFamily?

Het jaarlijks lidmaatschap bedraagt € 500,- (excl. BTW) per lopend jaar. De ervaring leert dat dit bedrag zichzelf snel terugverdient door de beparingen die leden realiseren.

Hoe word ik lid?

Bij interesse kunt u het best contact met ons opnemen via info@vetfamily.nl. Dan maken wij een afspraak en komen wij indien gewenst langs om de voordelen van VetFamily nader toe te lichten en een kostenbesparingsanalyse te maken. Lid worden kan per kalendermaand, u hoeft dus geen heel jaar te wachten.

Wat gebeurt er als ik mijn lidmaatschap beeindig?

Niets, maar u heeft dan niet langer toegang tot kortingen, diensten en voorwaarden van onze leveranciers. Wanneer u stopt met de kliniek of u verkoopt deze, vervalt onze overeenkomst tenzij de nieuwe eigenaar ook gebruik wil maken van onze voordelen.

Heb ik als VetFamily lid invloed op de (product)keuzes en de ontwikkeling van VetFamily?

Absoluut, we staan altijd open voor nieuwe ideeën en feedback over hoe we onze organisatie verder kunnen optimaliseren. 

Is VetFamily onderdeel van AniCura?

Nee, VetFamily is een zelfstandige organisatie. Tijdens de opstartfase was VetFamily onderdeel van AniCura maar sinds AniCura begin 2018 is overgenomen door Mars PetCare is VetFamily verder gegaan als onafhankelijke organisatie.

Welke klinieken zijn aangesloten bij VetFamily?

Wij hanteren een niet-openbare ledenlijst wat wil zeggen dat voor derden niet zichtbaar is welke klinieken bij ons zijn aangesloten. Op verzoek kunnen we wel bestaande leden vragen u te contacteren om hun ervaring met het VetFamily lidmaatschap te delen. Wanneer u lid bent van VetFamily en deelneemt aan onze nascholingen, wordt steeds duidelijker wie er nog meer lid is bij VetFamily.

Hoeveel leden heeft VetFamily in Nederland?

VetFamily is in Nederland halverwege 2017 gestart en telt inmiddels ongeveer 250 leden. De diversiteit binnen de groep is groot; er zijn zowel grote als kleine klinieken lid.

Met welke leveranciers heeft VetFamily een afspraak?

VetFamily heeft afspraken met een groot aantal leveranciers in de markt en gaat met hen zoveel mogelijk langetermijn afspraken aan. Het portfolio is gericht op medicijnen, voeding, laboratorium, apparatuur, groothandel, consumables, kantoorinrichting en facilitaire dienstverlening. Om precies te weten met welke leveranciers wij een afspraak hebben, komen we graag langs zodat we dit kunnen toelichten. 

Is VetFamily ook interessant voor gemengde klinieken?

Ja, begin 2020 heeft VetFamily - op verzoek van een aantal leden met een gemengde praktijk - het gezelschapsdieren en paard-portfolio uitgebreid met rundvee.

Person holding a cat in its arms

Interesse in lidmaatschap? Meld u hier aan

Aanmelden